OMKG 2945A - Communities, how to unlock belong effect ?
AS WITH THE NEED FOR FOOD AND SHELTER, BELONGING IS A FUNDAMENTAL HALLMARK OF BEING HUMAN. THIS FEELING OF BELONGING COMES FROM COMMUNITIES. BY PARTICIPATING IN SOMETHING SPECIAL THAT ALLOWS US TO THRIVE AS INDIVIDUALS AND GROUPS, COMMUNITIES OPEN THE DOOR TO MORE FULFILLING WAYS OF LIVING.
THIS COURSE IS A DEEP DIVE INTO AN EMERGING THEME IN CONTEMPORARY MARKETING & CREATIVE STRATEGIES TO UNDERSTAND, DECRYPT & BUILD COMMUNITY-FIRST ECOSYSTEMS.
STARTING WITH ANALYSIS OF MACRO-TRENDS IMPACTING BELONGING DEPRIVATION, OR IN OTHER WORDS ISOLATION, WE'LL DEVELOP TOOLS & STRATEGIES TO BUILD LONG LASTING COMMUNITY STRATEGIES INTERACTING WITH BRANDS/ORGANIZATION AT LARGE.
THINK ABOUT THE COMMUNITY MEMBERS WITH WHOM YOU SHARE SOMETHING STRONG & HOW TOGETHER, YOU FEEL YOU COULD MOVE MOUNTAINS. HERE LIES THE POWER OF COMMUNITIES.
Bruno LEE
Enseignement électif
English
Immersion : un travail de recherche qualitative/social listening sera sollicité pour étudier les caractéristiques particulières d'une communauté de marque & les opportunités pour celle-ci.
Cas pratique : un brief à partir d'un cas réel afin de construire une stratégie communautaire sur la base des outils abordé lors des modules théoriques du cours.
Spring 2022-2023
40% appréciation du travail de groupe. (une même note pour tous les membres du groupe ; l'évaluation porte sur la cohérence du projet, la mise en œuvre des notions enseignées, l'originalité de la recommandation, la qualité de la présentation dans un timing pré-défini)
Le brief sera fourni en début de cours.
40% travail individuel d'immersion auprès d'une communauté existante & analyse des piliers qui la constitue.
20% contribution orale au cours.
Cours magistral / recherche immersion / cas pratique
1. Lopivetsky, l'ère du vide / le bonheur paradoxal